12 produktów
Wybierz auto
278,51
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
278,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259343
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
259,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY185
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
385,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259345
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
283,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY30144981003
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
292,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
292,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY30144981004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 899
Rozwiń więcej danych
318,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
318,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
300,69
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
300,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY30144981001
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
334,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
334,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
201,79
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
201,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462041
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
214,17
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
214,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462043
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
194,48
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
194,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY30144981002
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 914
Rozwiń więcej danych
369,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
369,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA YARIS III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.