9 produktów
Wybierz auto
408,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
408,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262002
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
442,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
442,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1312
Długość [mm]: 1028
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
607,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
607,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
285,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8435
Długość [mm]: 573.7
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
460,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
460,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
307,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
307,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190295
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
479,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
479,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO C70 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO C70 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO C70 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO C70 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO C70 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO C70 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.