47 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4918
Długość [mm]: 533
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
553,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
553,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
271,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
587,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
587,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5755
Długość [mm]: 919.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
484,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262060
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
248,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
231,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8596
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
720,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
720,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8725
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
643,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
643,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5768
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
391,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
313,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262063
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
379,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491805
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
391,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491131
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
203,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVV138
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
350,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
350,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
959,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
959,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP218192
Długość [mm]: 949
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
361,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
361,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218367
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
281,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
281,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190295
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
434,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO C70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO C70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO C70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO C70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO C70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO C70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.