51 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
361,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
361,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4918
Długość [mm]: 533
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
553,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
553,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
285,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
285,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262060
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
243,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
243,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
557,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
557,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5768
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
391,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
391,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
189,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
189,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499262063
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
272,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8596
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
720,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
720,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
313,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
313,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8725
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
643,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
643,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5755
Długość [mm]: 919.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
484,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
484,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1326
Długość [mm]: 1029
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
758,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
758,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV138
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
343,22
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
343,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV139
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
242,41
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
242,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183343
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.074
Rozwiń więcej danych
521,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
521,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2327R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
413,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
413,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492361
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
274,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
274,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
222,81
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
222,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR448614
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
300,84
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
300,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO C70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO C70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO C70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO C70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO C70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO C70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.