43 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
380,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4918
Długość [mm]: 533
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
558,57
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
558,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
229,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499262060
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8725
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
780,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
780,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
319,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
319,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
238,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8596
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
716,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
716,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4919
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
603,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
603,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262063
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
318,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5768
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
391,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218367
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
297,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
968,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
968,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB183321
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.288
Rozwiń więcej danych
279,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190299
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
309,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262027
Długość [mm]: 516
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5755
Długość [mm]: 919.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
489,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
489,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
317,71
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
317,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
317,91
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
317,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO C70 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO C70 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO C70 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO C70 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO C70 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO C70 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.