38 produktów
Wybierz auto
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
355,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
596,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
596,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
291,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
291,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492511
247,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499262017
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
372,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492513
265,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492514
389,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV045
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
293,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
788,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
788,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
910,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
910,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
TRI854027506
Długość [mm]: 540
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
473,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
948,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
948,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP262140
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
396,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
396,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9707RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
543,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
543,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190294
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
325,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4937
Długość [mm]: 541
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
650,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4942
Długość [mm]: 975
Wymiar gwintu: 10x1.5
Rozwiń więcej danych
686,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
686,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4938
Długość [mm]: 983
Wymiar gwintu: 10x1.5
Rozwiń więcej danych
659,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
659,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV144
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190297
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
436,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S60 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.