65 produktów
Wybierz auto
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
602,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
602,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492511
250,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
418,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262017
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
380,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4937
Długość [mm]: 541
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
637,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
637,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4938
Długość [mm]: 983
Wymiar gwintu: 10x1.5
Rozwiń więcej danych
666,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
666,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV027
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
358,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
358,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
929,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
929,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNPWFR157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
428,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
428,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
919,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
919,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
327,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
491,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
491,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
392,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
392,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV034
456,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
456,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262140
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
444,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
444,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV045
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
295,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
295,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.