67 produktów
Wybierz auto
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
355,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
606,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
606,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
291,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
291,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262017
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
372,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 169,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
1 169,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
525,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
525,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
884,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
884,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVV034
452,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
265,63
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
265,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470939
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
419,91
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
419,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
538,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
538,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
325,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
325,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492513
265,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV044
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
540,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
540,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
999,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
999,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB306815
Długość [mm]: 543
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
1 401,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
1 401,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.