65 produktów
Wybierz auto
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
355,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
600,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
600,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
276,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
893,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
893,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVV144
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
347,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182935
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.602
Rozwiń więcej danych
370,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
370,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190295
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
455,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
265,63
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
265,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262109
Długość [mm]: 524
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
317,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190297
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
443,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
443,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV002
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2144.3
1 042,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 042,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV005
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2238
Rozwiń więcej danych
1 236,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 236,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2216
1 235,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 235,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV027
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
395,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
395,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV044
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
540,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
540,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
561,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
561,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
402,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
402,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4942
Długość [mm]: 975
Wymiar gwintu: 10x1.5
Rozwiń więcej danych
691,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
691,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.