48 produktów
Wybierz auto
NTYNPWVV018
277,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262017
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
384,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4058
Długość [mm]: 1005
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
514,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
514,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462039
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
257,24
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV034
452,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,10
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
272,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV038
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492367
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
244,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP262109
Długość [mm]: 524
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
380,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
380,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV029
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
385,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190296
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
298,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190295
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
479,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470939
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
426,08
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
426,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482664
Długość [mm]: 1002
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
352,03
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
352,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305514
Długość [mm]: 992
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
738,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
738,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP262034
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
383,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
383,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S80, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S80 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S80 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S80 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S80, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S80 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.