Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VOLVO S80 I

19 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

NTY
GSP
LÖBRO
MAGNETI MARELLI
FEBEST
HART
LPR
MAXGEAR

280,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

280,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262017

Długość [mm]: 979

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

376,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-028

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

405,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

405,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190296

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

320,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

320,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306549

Długość [mm]: 538

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

770,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

770,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

366,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

366,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

413,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

413,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

256,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

256,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52225

Długość [mm]: 1000

Wymiar gwintu: 10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

409,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305514

Długość [mm]: 992

Wymiar gwintu: M10x1,5f

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

597,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

597,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Wał napędowy MAXGEAR 49-2626

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

310,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

310,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBEST 2714-SZRH

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 10.925

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 087,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

1 087,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-029

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

374,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262029

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

284,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262025

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 430

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

280,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262140

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

407,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

407,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190295

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

483,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

483,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 939

Długość [mm]: 990

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

428,53

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

428,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262026

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 662

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

391,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO S80 I

Wał napędowy w samochodzie VOLVO S80 I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VOLVO S80 I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S80 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VOLVO S80 I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S80 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VOLVO S80 I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S80 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VOLVO S80 I

W pojazdach VOLVO S80 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S80 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VOLVO S80 I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S80 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.