20 produktów
Wybierz auto
NTYNPWVV018
315,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
315,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262140
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
431,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
431,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305514
Długość [mm]: 992
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
723,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
723,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVV037
314,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
314,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262029
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
241,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
241,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470939
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
421,96
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
421,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV019
424,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV038
409,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV011
378,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262034
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
365,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
365,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV028
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV029
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190296
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
298,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
298,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
307,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
307,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262017
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
372,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
372,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262025
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
245,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
245,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190295
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
479,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
479,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
408,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
408,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S80 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S80 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S80 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S80 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S80 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S80 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.