37 produktów
Wybierz auto
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4943100400
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
348,90
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
348,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4175
Długość [mm]: 559
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
531,27
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
531,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
539,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
539,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4178
Długość [mm]: 516
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
461,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
461,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV031
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV030
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
396,76
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
396,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV140
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
486,35
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
486,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV131
Typ skrzyni biegów: Tf-71sc
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV133
Typ skrzyni biegów: Tf-71sc
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Rozwiń więcej danych
445,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
445,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV065
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
393,61
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170342
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
510,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
510,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491675
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
301,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
301,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491676
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 815
Rozwiń więcej danych
333,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
333,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491668
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 627
Rozwiń więcej danych
232,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
232,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492510
Długość [mm]: 948
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
492,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
492,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492516
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
374,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
374,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1365
Długość [mm]: 628
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
641,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
641,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1371
Długość [mm]: 807
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
661,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
661,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6770
Długość [mm]: 628
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
641,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
641,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V40, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V40 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V40 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V40 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V40, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V40 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.