18 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC4192
Długość [mm]: 574
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
434,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
434,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
274,47
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
274,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV030
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
396,76
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
396,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV065
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
393,61
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
384,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
384,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV133
Typ skrzyni biegów: Tf-71sc
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Rozwiń więcej danych
445,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
445,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6598
Długość [mm]: 968
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
582,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
582,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
592,10
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
592,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV131
Typ skrzyni biegów: Tf-71sc
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Rozwiń więcej danych
284,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
284,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234224
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
215,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
215,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP262132
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
420,17
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
420,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
544,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
544,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4175
Długość [mm]: 559
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
523,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
523,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4191
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
492,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
492,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234270
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
333,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
333,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262116
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
364,13
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
364,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV140
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262024
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
385,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
385,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V40 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V40 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V40 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V40 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V40 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V40 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.