Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VOLVO V40 II

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy SKF VKJC 4192

Długość [mm]: 574

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

434,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

434,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262078

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,47

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

274,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-030

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

396,76

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

396,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-065

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

393,61

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

393,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203220

Długość [mm]: 935

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

384,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

384,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VV-133

Typ skrzyni biegów: Tf-71sc

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

445,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

445,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 6598

Długość [mm]: 968

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

582,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

582,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBEST 2114-CB4LH

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 586

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

592,10

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

592,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VV-131

Typ skrzyni biegów: Tf-71sc

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

284,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 234224

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

215,92

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262132

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

420,17

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

420,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4176

Długość [mm]: 934

Otwór o śr [mm]: 8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

544,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

544,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4175

Długość [mm]: 559

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

523,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

523,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 4191

Długość [mm]: 950

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

492,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

492,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 234270

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

333,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262116

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

364,13

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

364,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VV-140

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,52

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

424,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262024

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 09.05

385,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO V40 II

Wał napędowy w samochodzie VOLVO V40 II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VOLVO V40 II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V40 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VOLVO V40 II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V40 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VOLVO V40 II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V40 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VOLVO V40 II

W pojazdach VOLVO V40 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V40 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VOLVO V40 II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V40 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.