45 produktów
Wybierz auto
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
355,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
600,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
600,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
276,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
893,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
893,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262140
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
431,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
431,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6001
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
596,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
596,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV045
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV142
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
795,63
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
795,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182935
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.602
Rozwiń więcej danych
370,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
370,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9706RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
493,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
493,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456726
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
275,50
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
275,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470939
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
421,96
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
421,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462190
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
352,86
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
352,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
275,86
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
275,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV003
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2160
903,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262015
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
388,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
388,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2216
1 235,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 235,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV013
Numer seryjny: Nwn-vv-013
925,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
925,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO V70 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO V70 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO V70 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO V70 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO V70 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO V70 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.