44 produktów
Wybierz auto
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,95
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
276,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
1 011,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
1 011,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNVV013
Numer seryjny: Nwn-vv-013
925,25
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
925,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492527
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
652,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
652,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492528
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
653,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
653,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201373
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
500,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
500,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262039
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
247,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVV020
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
469,35
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
469,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV142
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
795,63
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
795,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462190
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
348,09
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
348,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6001
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
595,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
595,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
452,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
452,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201384
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
590,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
590,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456726
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
271,80
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
271,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV144
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
335,18
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
335,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492532
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
846,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
846,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
765,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
765,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.