43 produktów
Wybierz auto
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,78
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
285,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6001
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
453,75
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
453,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262065
Długość [mm]: 1006
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
375,05
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
375,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201384
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
550,64
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
550,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201381
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 537
Rozwiń więcej danych
519,14
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
519,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462190
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
341,26
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
341,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456726
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
266,51
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
266,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
948,24
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
948,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNVV013
Numer seryjny: Nwn-vv-013
925,25
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
925,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV020
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
737,60
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
737,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP201382
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1011
Rozwiń więcej danych
550,27
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
550,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201383
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1014
Rozwiń więcej danych
582,24
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
582,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492528
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
653,21
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
653,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492513
265,61
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
265,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492529
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
631,39
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
631,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492535
Długość [mm]: 1008
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
741,91
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
741,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
910,92
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
910,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305664
Długość [mm]: 556
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
737,27
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
737,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492532
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
846,75
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
846,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.