46 produktów
Wybierz auto
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
276,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
772,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
772,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
1 011,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 011,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305561
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
893,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
893,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305664
Długość [mm]: 556
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
722,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
722,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
920,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
920,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP201383
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1014
Rozwiń więcej danych
645,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
645,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262039
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
252,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
252,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV144
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV020
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
469,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
469,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6001
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
596,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
596,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183376
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.556
Rozwiń więcej danych
306,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201376
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
636,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
636,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV013
Numer seryjny: Nwn-vv-013
925,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
925,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV043
324,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201381
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 537
Rozwiń więcej danych
535,64
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
535,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV003
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2160
903,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
377,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
377,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201370
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
628,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
628,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.