39 produktów
Wybierz auto
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
294,17
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
294,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262039
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,07
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
255,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
929,14
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
929,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
HAR462190
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
357,99
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
357,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456726
Długość [mm]: 527
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
279,51
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
279,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201384
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
566,83
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
566,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201381
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 537
Rozwiń więcej danych
531,22
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
531,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201382
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1011
Rozwiń więcej danych
566,98
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
566,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
795,77
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
795,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
957,44
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
957,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
392,06
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
392,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201376
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
643,05
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
643,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201373
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
515,92
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
515,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492513
268,18
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
268,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492528
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
659,57
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
659,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492529
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
637,52
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
637,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492532
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
854,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
854,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492534
Długość [mm]: 537
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
377,60
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
377,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492533
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
745,37
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
745,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.