42 produktów
Wybierz auto
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305560
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
1 009,34
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
1 009,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP201383
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1014
Rozwiń więcej danych
635,32
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
635,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
795,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
795,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MAX492530
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
532,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
532,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492535
Długość [mm]: 1008
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
749,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
749,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462190
Długość [mm]: 996
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
357,99
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
357,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201374
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 961
Rozwiń więcej danych
690,33
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
690,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201382
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1011
Rozwiń więcej danych
572,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
572,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
310,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201376
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
643,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
643,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492513
268,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
268,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492528
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
659,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
659,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492529
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
637,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
637,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492532
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
854,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
854,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492533
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
745,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
745,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
929,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
929,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNWNVV013
Numer seryjny: Nwn-vv-013
934,23
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
934,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.