25 produktów
Wybierz auto
GSP201374
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 961
Rozwiń więcej danych
686,41
zł/szt.
Kraków: wt. 16.12
U ciebie: wt. 16.12
686,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
737,60
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
737,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 098,10
zł/szt.
Kraków: wt. 16.12
U ciebie: wt. 16.12
1 098,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201384
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
539,98
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
539,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201376
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
594,09
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
594,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492529
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
626,06
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
626,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492530
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
523,21
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
523,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492528
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
647,68
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
647,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492532
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
839,57
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
839,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492535
Długość [mm]: 1008
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
735,64
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
735,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
304,96
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
304,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201381
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 537
Rozwiń więcej danych
509,12
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
509,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201380
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 566
Rozwiń więcej danych
546,43
zł/szt.
Kraków: wt. 16.12
U ciebie: wt. 16.12
546,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201370
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
640,96
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
640,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492534
Długość [mm]: 537
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
370,85
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
370,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
296,34
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
296,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,46
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
269,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203926
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
282,40
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
282,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201373
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
481,48
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
481,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201382
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1011
Rozwiń więcej danych
539,64
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
539,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.