25 produktów
Wybierz auto
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
377,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
377,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201376
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
636,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
636,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201373
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
500,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
500,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492527
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
652,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
652,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492528
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
653,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
653,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201384
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1008
Rozwiń więcej danych
590,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
452,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
452,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492535
Długość [mm]: 1008
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
741,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
741,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201382
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1011
Rozwiń więcej danych
590,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201374
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 961
Rozwiń więcej danych
628,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
628,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492529
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
631,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492533
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
738,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
738,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
920,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
920,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MAX492532
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
846,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
846,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
335,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
335,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201383
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1014
Rozwiń więcej danych
617,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
617,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201380
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 566
Rozwiń więcej danych
532,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
532,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492530
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
527,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
527,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC70 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC70 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC70 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC70 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC70 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC70 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.