55 produktów
Wybierz auto
ERADA71148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1031
Rozwiń więcej danych
1 347,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 347,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 263,23 zł
GSPPS900517
Długość [mm]: 2270
1 434,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 434,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201372
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1028
Rozwiń więcej danych
602,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
602,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201402
Rodzaj skrzyni biegów: Półautomatyczny
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
502,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8030
Długość [mm]: 1045.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
720,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
720,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8033
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
660,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
660,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262046
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
333,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
333,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV017
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV050
594,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
594,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV012
Długość [mm]: 2270
Numer seryjny: Nwn-vv-012
1 243,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462003
Długość [mm]: 797
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
253,11
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
253,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201403
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1033
Rozwiń więcej danych
659,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
659,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244068
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
303,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV064
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
707,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
707,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV005
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2238
Rozwiń więcej danych
1 236,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 236,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2216
1 235,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
1 235,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV059
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
463,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
463,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV060
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
706,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
706,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV063
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
580,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
580,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV049
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
656,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC90, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC90 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC90 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC90 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC90, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC90 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.