45 produktów
Wybierz auto
05502714S40LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
581,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
581,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 114,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
1 114,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERADA71148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1031
Rozwiń więcej danych
1 347,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
1 347,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 263,23 zł
GSP262142
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
389,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
389,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV021
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201404OL
Długość [mm]: 1031
Wymiar gwintu: M10×1,5
Rozwiń więcej danych
675,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
675,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8030
Długość [mm]: 1045.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
654,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
654,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8634
Długość [mm]: 1041.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
621,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
621,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201371OL
Długość [mm]: 552
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
624,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
624,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201404
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1033
Rozwiń więcej danych
599,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
599,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV017
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
744,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
744,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492543
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
579,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
579,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
564,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
564,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714S40RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.485
Rozwiń więcej danych
652,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
652,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306520
Długość [mm]: 994.6
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
1 300,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
1 300,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNPWVV016
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
539,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
539,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262083
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
489,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
489,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492536
Długość [mm]: 1033
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
601,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492540
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
612,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
612,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC90, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC90 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC90 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC90 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC90, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC90 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.