43 produktów
Wybierz auto
GSP201403
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1033
Rozwiń więcej danych
612,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
612,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
05502714S40LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
500,64
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
500,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERADA71148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1031
Rozwiń więcej danych
1 360,28
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
1 360,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 255,56 zł
815,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
815,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP262046
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
331,05
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
331,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262083
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
575,33
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
575,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201392
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1050
Rozwiń więcej danych
610,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
610,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201402
Rodzaj skrzyni biegów: Półautomatyczny
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
507,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
507,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201404
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1033
Rozwiń więcej danych
608,32
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
608,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8712
Długość [mm]: 789
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
426,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
426,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8033
Długość [mm]: 548
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
667,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
667,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244068
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
265,22
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
265,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
310,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203208
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
410,23
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
410,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
570,97
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
570,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306706
Długość [mm]: 1035
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
852,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
852,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
FEB183294
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.21
Rozwiń więcej danych
528,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
528,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901662
Długość całkowita [mm]: 2239
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 78
Rozwiń więcej danych
960,93
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
960,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 087,35
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
1 087,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201371OL
Długość [mm]: 552
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
579,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
579,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC90, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC90 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC90 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC90 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC90, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC90 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.