Zaawansowane

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VOLVO XC90

42 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
NTY
MAXGEAR
FEBEST
SKF
LÖBRO
FEBI BILSTEIN
Półoś napędowa GSP 201403

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 1033

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

518,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

518,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262083

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

569,80

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

569,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201404

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 1033

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

632,21

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

632,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305719

Długość [mm]: 798

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

808,07

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

808,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 8030

Długość [mm]: 1045.5

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

659,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

659,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8634

Długość [mm]: 1041.5

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

627,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

627,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-VV-012

Długość [mm]: 2270

Numer seryjny: Nwn-vv-012

1 243,70

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

1 243,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-017

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

463,17

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

463,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-016

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

440,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-021

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

401,33

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

401,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-047

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

563,75

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

563,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-049

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

594,55

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

594,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

555,90

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

555,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-048

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

563,63

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

563,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-059

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

436,87

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

436,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-063

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

509,54

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

509,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-060

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

633,18

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

633,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBEST 2714-SZRH

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 10.925

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 098,10

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

1 098,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201404OL

Długość [mm]: 1031

Wymiar gwintu: M10×1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

655,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

655,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201371

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

470,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

470,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO XC90

Wał napędowy w samochodzie VOLVO XC90 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VOLVO XC90?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC90, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VOLVO XC90?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC90 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VOLVO XC90 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC90 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VOLVO XC90

W pojazdach VOLVO XC90 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC90, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VOLVO XC90 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC90 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.