6 produktów
Wybierz auto
0499261173
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
319,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
319,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SPIGKNP10047
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
1 971,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 971,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261173OL
Długość [mm]: 462
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
349,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
349,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW010
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-vw-010
Rozwiń więcej danych
980,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
980,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900573
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1560
1 122,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 122,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8808
Długość [mm]: 470
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
493,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
493,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW AMAROK, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW AMAROK można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW AMAROK jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW AMAROK półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW AMAROK, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW AMAROK są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.