32 produktów
Wybierz auto
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
426,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
426,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
437,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRU0232187
Dla numeru oe: 906 350 4010
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
722,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
722,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
510,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
510,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
538,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
538,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495132
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
518,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
518,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW179
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1030
Rozwiń więcej danych
555,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
555,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 920
679,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
679,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW178
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 674
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
795,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
795,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME061
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
857,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
857,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495130
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
244,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNME068
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2428
Rozwiń więcej danych
1 351,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
1 351,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME034
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Wieloczęściowy: 2-częściowy
Rozwiń więcej danych
1 382,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
1 382,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME039
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 891
871,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
871,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
772,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME056
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2755
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27052
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
410,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
410,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900365
Długość [mm]: 920
688,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
688,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CRAFTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CRAFTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CRAFTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CRAFTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CRAFTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CRAFTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.