40 produktów
Wybierz auto
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
446,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
446,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001
Strona zabudowy: Oś tylna
433,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
433,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500003
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
438,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRU0232186
Dla numeru oe: 906 350 3910
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
592,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
592,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME024
Długość [mm]: 2582
1 429,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 429,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME030
Długość [mm]: 2816
Rok modelowy od: 2011
1 552,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 552,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
903,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME047
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 603,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 603,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
518,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
518,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495133
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
518,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
518,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
369,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
369,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900365
Długość [mm]: 920
691,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
691,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
435,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
435,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004K
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
341,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
341,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900550
Długość [mm]: 2783
2 180,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 180,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME068
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2428
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET7210038
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 937
Rozwiń więcej danych
914,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
914,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
538,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
538,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495128
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
229,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
229,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495129
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
239,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CRAFTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CRAFTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CRAFTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CRAFTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CRAFTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CRAFTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.