Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW CRAFTER I

24 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
NTY
MAXGEAR
TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Półoś napędowa TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.32.187

Dla numeru oe: 906 350 4010

Ilość zębów: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

708,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

708,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500002

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 893

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

435,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

435,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500004

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 892

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

446,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

446,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-023

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 920

679,21

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

679,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5131

Strona zabudowy: Oś tylna

538,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

538,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5132

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

518,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

518,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5134

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

518,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

518,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-ME-056

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 2755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 784,66

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

1 784,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-040

Strona zabudowy: Przód pojazdu

Długość [mm]: 830

795,45

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

795,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-ME-061

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 845

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

857,30

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

857,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5130

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

244,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

244,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201321

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

169,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

169,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-043

Strona zabudowy: Przód pojazdu

Długość [mm]: 890

772,29

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

772,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-039

Strona zabudowy: Przód pojazdu

Długość [mm]: 891

871,19

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

871,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-034

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Wieloczęściowy: 2-częściowy

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 382,82

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

1 382,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-ME-068

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 2428

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 351,23

zł/szt.

Kraków: czw. 11.09

U ciebie: czw. 11.09

1 351,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500001

Strona zabudowy: Oś tylna

433,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

433,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500003

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 840

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

438,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500002K

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 893

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

526,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

526,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500004K

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 892

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

527,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

527,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW CRAFTER I

Wał napędowy w samochodzie VW CRAFTER I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW CRAFTER I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CRAFTER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW CRAFTER I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CRAFTER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW CRAFTER I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CRAFTER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW CRAFTER I

W pojazdach VW CRAFTER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CRAFTER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW CRAFTER I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CRAFTER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.