26 produktów
Wybierz auto
TRU0232187
Dla numeru oe: 906 350 4010
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
715,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
715,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
443,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
443,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
455,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
865,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
865,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900609
Długość [mm]: 889
804,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
804,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME056
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2755
Rozwiń więcej danych
2 004,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
2 004,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
543,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
543,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
896,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
896,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME061
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
865,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
865,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901591
Dla numeru oe: A9064107516
Długość całkowita [mm]: 2574
Rozwiń więcej danych
1 459,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 459,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
523,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495132
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
523,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001
Strona zabudowy: Oś tylna
442,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME034
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Wieloczęściowy: 2-częściowy
Rozwiń więcej danych
1 474,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 474,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME068
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2428
Rozwiń więcej danych
1 536,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 536,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495133
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
523,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001K
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
493,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
493,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 920
779,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
779,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900365
Długość [mm]: 920
732,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
732,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495130
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
246,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CRAFTER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CRAFTER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CRAFTER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CRAFTER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CRAFTER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CRAFTER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.