Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW CRAFTER I

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 9500002

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 893

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

435,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

435,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500004

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 892

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

446,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

446,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900609

Długość [mm]: 889

796,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

796,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS901591

Dla numeru oe: A9064107516

Długość całkowita [mm]: 2574

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 445,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

1 445,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5128

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

229,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

229,09

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5129

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

239,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

239,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5130

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

244,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

244,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5131

Strona zabudowy: Oś tylna

538,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

538,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5127

Strona zabudowy: Oś tylna

229,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

229,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-023

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 920

1 178,18

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

1 178,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-039

Strona zabudowy: Przód pojazdu

Długość [mm]: 891

871,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

871,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-040

Strona zabudowy: Przód pojazdu

Długość [mm]: 830

1 089,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

1 089,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-ME-061

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 845

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 011,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

1 011,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500001

Strona zabudowy: Oś tylna

433,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

433,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-ME-043

Strona zabudowy: Przód pojazdu

Długość [mm]: 890

903,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

903,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-ME-056

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 2755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 985,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

1 985,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500004K

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 892

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

524,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

524,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 9500002K

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 893

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

526,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

526,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5134

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

518,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

518,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-5133

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

518,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

518,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW CRAFTER I

Wał napędowy w samochodzie VW CRAFTER I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW CRAFTER I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CRAFTER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW CRAFTER I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CRAFTER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW CRAFTER I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CRAFTER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW CRAFTER I

W pojazdach VW CRAFTER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CRAFTER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW CRAFTER I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CRAFTER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.