81 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
379,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
379,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
236,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
225,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
225,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
235,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
432,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
432,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
339,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
339,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
356,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
356,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980788
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
348,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
348,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
589,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB183734
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.128
Rozwiń więcej danych
455,80
zł/szt.
Kraków: śr. 30.07
U ciebie: śr. 30.07
455,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203313
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
243,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
243,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
440,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
595,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
595,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MAX492555
269,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
269,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
262,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
262,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
810,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
810,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
222,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
222,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL4018612
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
354,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 29.07
354,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449012
Długość [mm]: 488
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,67
zł/szt.
Kraków: pt. 01.08
U ciebie: pt. 01.08
235,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT ALLTRACK, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT ALLTRACK można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT ALLTRACK jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW PASSAT ALLTRACK półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT ALLTRACK, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT ALLTRACK są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.