75 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
375,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183734
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.128
Rozwiń więcej danych
453,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
453,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
339,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
339,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
225,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261295
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 555
Rozwiń więcej danych
430,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
430,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203313
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
243,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
352,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980740
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
456,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
456,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
222,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492259
Długość [mm]: 594
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
232,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190121
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
307,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR463148
Długość [mm]: 755
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
303,63
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
303,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW164
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
288,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9631L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
382,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
382,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT ALLTRACK, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT ALLTRACK można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT ALLTRACK jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW PASSAT ALLTRACK półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT ALLTRACK, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT ALLTRACK są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.