293 produktów
Wybierz auto
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203001
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
272,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
272,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
387,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
223,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203005
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
251,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
251,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
397,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
397,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
312,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
312,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
863,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
863,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
254,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261082
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
326,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
326,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980146
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 603
Rozwiń więcej danych
509,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
509,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980145
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
325,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
325,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
372,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
372,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261019
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
303,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
340,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
340,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
228,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
228,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW PASSAT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.