91 produktów
Wybierz auto
0499203001
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
267,55
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
267,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203005
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
251,60
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
251,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
312,76
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
312,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
340,16
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
340,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261082
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
326,30
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
326,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980146
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 603
Rozwiń więcej danych
524,15
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
524,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261019
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
303,66
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
303,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
677,67
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
677,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC1026
Długość [mm]: 633
Otwór o śr [mm]: 10.8
Rozwiń więcej danych
737,95
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
737,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143104080
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
457,02
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
457,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143104070
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
457,02
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
457,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071514701
Strona zabudowy: Z prawej
338,80
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
338,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071514601
Strona zabudowy: Z lewej
308,67
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
308,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54061
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
551,33
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
551,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190288
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
338,79
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
338,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS14225
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
300,97
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
300,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,04
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
344,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU040
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
330,52
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
330,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU042
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
322,81
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
322,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT V (B5), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT V (B5) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT V (B5) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW PASSAT V (B5) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT V (B5), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT V (B5) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.