Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW PASSAT V (B5)

91 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 634

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,55

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

267,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,60

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

251,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

336,39

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

336,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 618

Wymiar gwintu: M14x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,76

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

312,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 617

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,16

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

340,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 620

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,30

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

326,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 603

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

524,15

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

524,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 624

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,66

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

303,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 638.2

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

677,67

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

677,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 633

Otwór o śr [mm]: 10.8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

737,95

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

737,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,02

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

457,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 610

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,02

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

457,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

338,80

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

338,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

308,67

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

308,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 634

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

551,33

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

551,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

338,79

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

338,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 602

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,97

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

300,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 495

Wymiar gwintu: 14x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,04

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

344,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,52

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

330,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,81

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

322,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW PASSAT V (B5)

Wał napędowy w samochodzie VW PASSAT V (B5) – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW PASSAT V (B5)?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT V (B5), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW PASSAT V (B5)?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT V (B5) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW PASSAT V (B5) – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT V (B5) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW PASSAT V (B5)

W pojazdach VW PASSAT V (B5) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT V (B5), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW PASSAT V (B5) – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT V (B5) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.