33 produktów
Wybierz auto
MEY1004980806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
431,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
431,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980778
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
493,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
493,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261131
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
305,25
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
305,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492546
278,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
278,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980771
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 971
Rozwiń więcej danych
539,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
539,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980783
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
421,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
421,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980781
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 533
Rozwiń więcej danych
339,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
339,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980789
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
344,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
344,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492610
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
263,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183497
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.014
Rozwiń więcej danych
339,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
339,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
409,03
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
409,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8540295046
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
501,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
501,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 568
Rozwiń więcej danych
350,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
350,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201889OL
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
388,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
388,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
364,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
364,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183734
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.128
Rozwiń więcej danych
482,38
zł/szt.
Kraków: pt. 09.05
U ciebie: pt. 09.05
482,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
338,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
338,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261341OL
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
347,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
347,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261345OL
Długość [mm]: 774
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
435,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
435,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482502
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,69
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
249,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT VIII (B8), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT VIII (B8) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW PASSAT VIII (B8) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT VIII (B8), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT VIII (B8) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.