Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW PASSAT VIII (B8)

35 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa HART 477 802

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

307,51

zł/szt.

Kraków: śr. 16.04

U ciebie: śr. 16.04

307,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0788

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

354,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0789

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 598

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

357,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-185

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 590

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

501,82

zł/szt.

Kraków: pon. 14.04

U ciebie: pon. 14.04

501,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0740

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202386

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

300,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0783

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 824

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

439,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

439,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261100OL

Długość [mm]: 514

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,47

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

338,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0781

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 533

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

352,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0771

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 971

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

562,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

562,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27055

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 568

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

364,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

364,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

278,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

278,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2610

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

263,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

363,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

363,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261131

Długość [mm]: 515

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,25

zł/szt.

Kraków: pon. 14.04

U ciebie: pon. 14.04

305,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201889OL

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

388,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

388,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261345OL

Długość [mm]: 774

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

435,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

435,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202352

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,03

zł/szt.

Kraków: pon. 14.04

U ciebie: pon. 14.04

409,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2612

Długość [mm]: 772

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

394,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261341OL

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

347,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW PASSAT VIII (B8)

Wał napędowy w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT VIII (B8), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT VIII (B8) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)

W pojazdach VW PASSAT VIII (B8) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT VIII (B8), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW PASSAT VIII (B8) – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT VIII (B8) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.