Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW PASSAT VIII (B8)

34 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 824

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

439,48

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

439,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 598

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,17

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

357,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 971

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

562,65

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

562,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

348,52

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

348,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 568

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

304,50

zł/szt.

Kraków: czw. 13.02

U ciebie: czw. 13.02

304,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 568

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

364,52

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

364,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

363,98

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

363,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,65

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

263,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 772

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,09

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

394,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 515

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,46

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

293,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,40

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

401,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 806

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

449,55

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

449,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 815

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,23

zł/szt.

Kraków: czw. 13.02

U ciebie: czw. 13.02

283,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,70

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

315,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 921

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,15

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

327,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,85

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

380,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 774

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

427,14

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

427,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 593

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

355,00

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

355,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 809

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

511,12

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

511,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,90

zł/szt.

Kraków: czw. 13.02

U ciebie: czw. 13.02

250,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW PASSAT VIII (B8)

Wał napędowy w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW PASSAT VIII (B8), zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW PASSAT VIII (B8) można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)

W pojazdach VW PASSAT VIII (B8) półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW PASSAT VIII (B8), w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW PASSAT VIII (B8) – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW PASSAT VIII (B8) są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.