23 produktów
Wybierz auto
MAX492612
Długość [mm]: 772
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
394,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980757
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 957
Rozwiń więcej danych
429,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW151
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
233,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
233,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
335,75
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
335,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980802
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 789
Rozwiń więcej danych
439,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
363,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980801
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 486
Rozwiń więcej danych
385,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180864
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.83
Rozwiń więcej danych
552,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
552,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261282OL
Długość [mm]: 523
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
390,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180779
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.482
Rozwiń więcej danych
274,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183493
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
461,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
461,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,09
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
259,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
286,24
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
286,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261283OL
Długość [mm]: 815
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
366,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
338,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181245
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.154
Rozwiń więcej danych
235,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK54059
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 792
Rozwiń więcej danych
352,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW T-ROC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW T-ROC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW T-ROC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW T-ROC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW T-ROC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW T-ROC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.