Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW T-ROC

23 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,45

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

353,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 789

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

334,12

zł/szt.

Kraków: czw. 20.03

U ciebie: czw. 20.03

334,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 36

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,93

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

268,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 815

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,86

zł/szt.

Kraków: czw. 20.03

U ciebie: czw. 20.03

281,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,95

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

305,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,40

zł/szt.

Kraków: wt. 18.03

U ciebie: wt. 18.03

233,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 772

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,09

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

394,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 518

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,01

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

272,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 486

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,85

zł/szt.

Kraków: czw. 20.03

U ciebie: czw. 20.03

284,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 523

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

390,40

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

390,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.83

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

540,84

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

540,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

369,87

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

369,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 514

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,76

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

331,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 957

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

429,12

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

429,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 486

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,59

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

385,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.154

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,29

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

240,29

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.614

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

471,26

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

471,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 8.098

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,12

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

313,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 486

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

309,76

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

309,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 789

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,82

zł/szt.

Kraków: pon. 17.03

U ciebie: pon. 17.03

340,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW T-ROC

Wał napędowy w samochodzie VW T-ROC – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW T-ROC?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW T-ROC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW T-ROC?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW T-ROC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW T-ROC – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW T-ROC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW T-ROC

W pojazdach VW T-ROC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW T-ROC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW T-ROC – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW T-ROC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.