🔥Darmowa dostawa od 99 zł! Kod: DOSTAWA99

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW T-ROC

23 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

FEBI BILSTEIN
GSP
MEYLE
MAXGEAR
NTY
LPR
SNR
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181245

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181245

FEB181245

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.154

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,97

zł/szt.

Kraków: czw. 13.11

U ciebie: czw. 13.11

241,97

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

FEB180918

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,55

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

372,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60094

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy LPR DS60094

LPRDS60094

Długość [mm]: 518

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,02

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

277,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261100OL

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 261100OL

GSP261100OL

Długość [mm]: 514

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,24

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

264,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-085

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa NTY NPW-VW-085

NTYNPWVW085

Ilość zębów: 36

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,61

zł/szt.

Kraków: czw. 13.11

U ciebie: czw. 13.11

225,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-151

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa NTY NPW-VW-151

NTYNPWVW151

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,87

zł/szt.

Kraków: czw. 13.11

U ciebie: czw. 13.11

215,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0784

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0784

MEY1004980784

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,53

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

345,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

MEY1004980787

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,29

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

353,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0801

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0801

MEY1004980801

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 486

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

396,92

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

396,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0757

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0757

MEY1004980757

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 957

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

416,48

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

416,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2562

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2562

MAX492562

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,96

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

305,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2612

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MAXGEAR 49-2612

MAX492612

Długość [mm]: 772

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,10

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

394,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202230

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 202230

GSP202230

Długość [mm]: 789

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,84

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

328,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0802

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0802

MEY1004980802

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 789

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

439,42

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

439,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180864

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180864

FEB180864

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.83

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

558,01

zł/szt.

Kraków: czw. 13.11

U ciebie: czw. 13.11

558,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183493

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183493

FEB183493

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.614

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

476,63

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

476,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261282OL

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 261282OL

GSP261282OL

Długość [mm]: 523

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,97

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

291,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.059

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy SNR DK54.059

SNRDK54059

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 792

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,73

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

358,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261283OL

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 261283OL

GSP261283OL

Długość [mm]: 815

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,03

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

352,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180779

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180779

FEB180779

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.482

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,61

zł/szt.

Kraków: śr. 12.11

U ciebie: śr. 12.11

282,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW T-ROC

Wał napędowy w samochodzie VW T-ROC – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW T-ROC?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW T-ROC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW T-ROC?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW T-ROC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW T-ROC – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW T-ROC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW T-ROC

W pojazdach VW T-ROC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW T-ROC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW T-ROC – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW T-ROC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.