54 produktów
Wybierz auto
MEY1004980746
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
438,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
809,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
809,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
FEB183342
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.57
Rozwiń więcej danych
401,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
401,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
286,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW164
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
288,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203269
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
371,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201653OL
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
386,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
263,48
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
263,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
625,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
625,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
737,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
737,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
595,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
595,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW183
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2312TIGRH
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 474
Rozwiń więcej danych
131,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
131,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
222,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492259
Długość [mm]: 594
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
232,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305771
Długość [mm]: 603
Wymiar gwintu: M16x1.5 12k
Rozwiń więcej danych
1 080,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 080,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
831,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
831,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.