Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TIGUAN I

55 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,76

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

438,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

459,84

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

459,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,92

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

283,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 601

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

807,27

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

807,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 610

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

730,90

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

730,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 99,96 zł

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 600

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,33

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

316,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.57

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

437,89

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

437,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

370,42

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

370,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,92

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

345,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

582,42

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

582,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 561

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

785,53

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

785,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Długość [mm]: 603

Wymiar gwintu: M16x1.5 12k

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 016,22

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

1 016,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 594

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

371,68

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

371,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 594

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,11

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

308,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 631

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,32

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

306,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 491

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,81

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

259,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 558

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

355,85

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

355,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,95

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

305,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 593

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,12

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

362,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość całkowita [mm]: 2160.8

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 365,04

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

2 365,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TIGUAN I

Wał napędowy w samochodzie VW TIGUAN I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TIGUAN I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TIGUAN I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TIGUAN I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TIGUAN I

W pojazdach VW TIGUAN I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TIGUAN I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.