Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TIGUAN I

54 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy MEYLE 100 498 0746

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 593

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

438,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306629

Długość [mm]: 561

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

809,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

809,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183342

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.57

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

401,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261347

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

286,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

462,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-164

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 600

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

288,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203269

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

371,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

371,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201653OL

Długość [mm]: 785

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

386,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

386,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 029

Długość [mm]: 795

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,48

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

263,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305527

Długość [mm]: 630

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

625,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

625,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305762

Długość [mm]: 610

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

737,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

737,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 97,03 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305526

Długość [mm]: 593

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

595,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

595,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Wał napędowy NTY NPW-VW-081

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

311,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-183

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

374,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 2312-TIGRH

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 474

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

131,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 16.07

131,04

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2260

Długość [mm]: 631

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

222,51

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2259

Długość [mm]: 594

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

232,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305771

Długość [mm]: 603

Wymiar gwintu: M16x1.5 12k

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 080,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 080,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305773

Długość [mm]: 601

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

831,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

831,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TIGUAN I

Wał napędowy w samochodzie VW TIGUAN I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TIGUAN I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TIGUAN I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TIGUAN I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TIGUAN I

W pojazdach VW TIGUAN I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TIGUAN I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.