57 produktów
Wybierz auto
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201653OL
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
371,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203269OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
315,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492259
Długość [mm]: 594
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
230,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
259,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
611,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
611,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSP203270
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
246,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203269
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW183
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
730,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
730,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 97,03 zł
340,92
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
340,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
258,48
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482491
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
508,28
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
508,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,09
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
259,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
323,42
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
323,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.