55 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
283,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
807,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
807,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
730,90
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
730,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 99,96 zł
NTYNPWVW164
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183342
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.57
Rozwiń więcej danych
437,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
437,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW183
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18345
Strona zabudowy: Z lewej
582,42
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
582,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
785,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
785,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB305771
Długość [mm]: 603
Wymiar gwintu: M16x1.5 12k
Rozwiń więcej danych
1 016,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 016,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MEY1004980725
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
371,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
371,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492259
Długość [mm]: 594
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
308,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
306,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
259,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
259,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492564
Długość [mm]: 558
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
355,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
355,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
305,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347OL
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
362,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
362,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20079
Długość całkowita [mm]: 2160.8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą
Rozwiń więcej danych
2 365,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 365,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.