74 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
283,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
578,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
578,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
607,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
607,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
807,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
807,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
730,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
730,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 99,96 zł
NTYNPWVW083
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
384,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
384,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203269OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
392,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
392,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201653OL
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
378,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
378,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
401,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
401,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203266OL
Długość [mm]: 601
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
339,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
339,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261296OL
Długość [mm]: 501
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
391,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
391,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
337,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
337,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
338,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
338,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
255,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183342
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.57
Rozwiń więcej danych
437,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
437,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183734
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.128
Rozwiń więcej danych
494,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
494,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261296
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
270,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
270,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347OL
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
362,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
362,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.