76 produktów
Wybierz auto
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
270,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
464,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
730,90
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
730,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 99,96 zł
MEY1004980740
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
457,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
457,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980788
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
354,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
354,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980725
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
371,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
371,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203323
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
342,12
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
342,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203612
Długość [mm]: 907
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
348,02
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
348,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
509,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
509,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW185
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
501,82
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
501,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180864
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.83
Rozwiń więcej danych
550,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
550,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4512
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
527,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
527,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4503
Długość [mm]: 500
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
557,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
557,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261296
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
270,71
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
270,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201265OL
Długość [mm]: 558
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
349,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
349,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW164
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8269
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
514,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
514,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4529
Długość [mm]: 592
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
563,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
563,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201265
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
339,86
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
339,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.