71 produktów
Wybierz auto
GSP204510
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
361,05
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
361,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980725
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
360,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980771
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 971
Rozwiń więcej danych
546,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
546,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54059
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 792
Rozwiń więcej danych
358,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
265,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
417,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203270
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203269
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201653OL
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
363,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202351OL
Długość [mm]: 570
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
329,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW164
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW183
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW083
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261296
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18345
Strona zabudowy: Z lewej
558,03
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
558,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4513
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
439,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,68
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
254,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8207
Długość [mm]: 801
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
560,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
560,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2312TIGRH
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 474
Rozwiń więcej danych
135,92
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
135,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.