73 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
284,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261341OL
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
350,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
505,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
505,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183734
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.128
Rozwiń więcej danych
470,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
470,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180864
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.83
Rozwiń więcej danych
563,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
563,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183497
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.014
Rozwiń więcej danych
349,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203323
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
337,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
337,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203612
Długość [mm]: 907
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
343,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
343,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
330,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204510
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
347,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
347,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54059
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 792
Rozwiń więcej danych
362,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183342
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.57
Rozwiń więcej danych
416,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
416,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980740
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
475,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
475,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980746
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
438,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
438,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980771
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 971
Rozwiń więcej danych
551,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
551,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980778
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
531,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
531,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
356,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980789
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
351,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TIGUAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.