Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TIGUAN II

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

356,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0788

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

348,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

348,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183734

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.128

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

455,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 30.07

455,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0771

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 971

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

551,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

551,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0789

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 598

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

351,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202386

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

303,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 801

Długość [mm]: 568

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,05

zł/szt.

Kraków: pt. 01.08

U ciebie: pt. 01.08

311,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0806

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 806

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27055

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 568

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

353,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0778

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 809

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

514,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

514,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202352

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

413,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 30.07

413,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261341OL

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

354,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.059

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 792

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

362,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202351OL

Długość [mm]: 570

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

349,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

349,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202351

Długość [mm]: 568

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

305,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183497

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 7.014

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 30.07

338,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 203613

Długość [mm]: 921

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

330,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-185

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 590

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

428,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 30.07

428,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TIGUAN II

Wał napędowy w samochodzie VW TIGUAN II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TIGUAN II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TIGUAN II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TIGUAN II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TIGUAN II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TIGUAN II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TIGUAN II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TIGUAN II

W pojazdach VW TIGUAN II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TIGUAN II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TIGUAN II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TIGUAN II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.