Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
46 produktów
Wybierz auto
NTYNWNVW003
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1185
Rozwiń więcej danych
950,03
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
950,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261236
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235087
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
427,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
427,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
902,84
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
902,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
VIJ55211006801
Strona zabudowy: Z przodu
666,66
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
666,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900523
Dla numeru oe: 95842101123
Długość całkowita [mm]: 1425
1 374,40
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 374,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299213
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
336,58
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
336,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
357,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
357,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211005801
Strona zabudowy: Oś tylna
1 493,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 493,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10056
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
1 013,56
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 013,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261298
Długość [mm]: 863
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
420,43
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
420,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235043
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
273,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
273,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211005701
Strona zabudowy: Oś tylna
1 633,45
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 633,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
251,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
251,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20081
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 773,25
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 773,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900522
Długość [mm]: 670
843,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
843,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203300
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
265,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
265,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6414
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
429,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900526
Długość [mm]: 678
668,34
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
668,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW020
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-vw-020
1 537,38
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 537,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TOUAREG, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TOUAREG można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TOUAREG jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TOUAREG półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TOUAREG, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TOUAREG są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.