Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TOUAREG I

34 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy LÖBRO GKNP20080

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 972,20

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

1 972,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 345,02 zł

Wał napędowy NTY NWN-VW-003

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1185

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

950,03

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

950,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261236

Długość [mm]: 734

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

367,42

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

367,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 235087

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

406,58

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

406,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy VIKA 55211005801

Strona zabudowy: Oś tylna

1 530,18

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

1 530,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy VIKA 55211005701

Strona zabudowy: Oś tylna

1 633,45

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

1 633,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5229

Długość [mm]: 524

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

402,78

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

402,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP10057

Strona zabudowy: Z przodu

Rura o śr. [mm]: 50

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

944,16

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

944,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 343,61 zł

Półoś napędowa NTY NPW-AU-025

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Długość [mm]: 526

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,51

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

288,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-188

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 725

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,68

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

362,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VW-186

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 737

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,16

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

378,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy VIKA 55211007801

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 694

615,93

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

615,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900526

Długość [mm]: 678

681,16

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

681,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 235043

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 535

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

278,54

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

278,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 299213

Długość [mm]: 523

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,98

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

342,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP20082

Rura o śr. [mm]: 70

Długość całkowita [mm]: 1246

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 433,97

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

2 433,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304545

Długość [mm]: 518

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

731,53

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

731,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP10056

Strona zabudowy: Z przodu

Rura o śr. [mm]: 50

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 013,56

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

1 013,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP20081

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 773,25

zł/szt.

Kraków: pon. 12.05

U ciebie: pon. 12.05

1 773,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 345,02 zł

Wał napędowy NTY NPW-VW-189

Strona zabudowy: Oś tylna

Długość [mm]: 736

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,06

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

409,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TOUAREG I

Wał napędowy w samochodzie VW TOUAREG I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TOUAREG I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TOUAREG I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TOUAREG I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TOUAREG I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TOUAREG I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TOUAREG I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TOUAREG I

W pojazdach VW TOUAREG I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TOUAREG I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TOUAREG I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TOUAREG I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.