29 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1185
Rozwiń więcej danych
857,30
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
857,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 972,20
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 972,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 345,03 zł
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
391,17
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
391,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
291,85
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
291,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 526
Rozwiń więcej danych
276,02
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
276,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
402,14
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
402,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
1 341,01
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 341,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
587,60
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
587,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
372,87
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
372,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
1 013,56
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 013,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 725
Rozwiń więcej danych
339,52
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1246
Rozwiń więcej danych
1 503,62
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 503,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 694
Rozwiń więcej danych
612,03
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
612,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
944,16
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
944,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
Długość [mm]: 518
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
667,11
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
667,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
1 152,38
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 152,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
312,89
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
312,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 632
515,25
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
515,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
275,39
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
275,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna
1 530,18
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 530,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TOUAREG I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TOUAREG I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TOUAREG I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TOUAREG I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TOUAREG I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TOUAREG I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.