5 produktów
Wybierz auto
VAN18006154
Wymiary radiatora: 260x135x40
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
53,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
53,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
74,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
74,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA0170150005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Wymiary radiatora: 260x140x42
Rozwiń więcej danych
55,69
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
55,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040971755
Wymiary radiatora: 242 x 132 x 33 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
88,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
88,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
76,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
76,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe FORD ESCORT VI. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu FORD ESCORT VI jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie FORD ESCORT VI jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.