Powiadom mnie o dostępności

Nagrzewnice samochodowe i wymienniki ciepła do KIA CERATO III

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: OYO90B0315OYO

Nagrzewnica OYODO 90B0315-OYO

Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane, Długość sieci [mm]: 211, Szerokość sieci [mm]: ...
179,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 040977652

Nagrzewnica NISSENS 77652

Wymiary radiatora: 211 x 159 x 27 mm, Materiał żeber chłodzących: Aluminium, Rodzaj chłodnicy: ...
178,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NRF54407

Nagrzewnica NRF 54407

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przewodem
172,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA

Nagrzewnica w samochodzie KIA CERATO III – za co odpowiada?

Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe KIA CERATO III. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.

Jak zbudowana jest nagrzewnica w aucie KIA CERATO III?

Nagrzewnica samochodu KIA CERATO III jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie KIA CERATO III jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.

KIA CERATO III – jakie są rodzaje nagrzewnicy samochodowej?

Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.