4 produkty
Wybierz auto
175,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
175,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040972028
Wymiary radiatora: 235 x 178 x 32 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
188,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
188,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP407754
125,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
125,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR623328
Wymiary radiatora: 235 x 178 x 32 mm
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
95,15
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
95,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe MERCEDES-BENZ SL R230. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu MERCEDES-BENZ SL R230 jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie MERCEDES-BENZ SL R230 jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.