5 produktów
Wybierz auto
Producenci
044654363
142,05
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
142,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040973644
Wymiary radiatora: 180 x 177 x 26 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
154,78
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
154,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR623351
Długość sieci [mm]: 180
Szerokość sieci [mm]: 177
Rozwiń więcej danych
119,61
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
119,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA0520150007B
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Jakość: Premium line
Rozwiń więcej danych
104,40
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
104,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
254,84
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
254,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe VOLVO V40 I. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu VOLVO V40 I jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie VOLVO V40 I jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.