4 produkty
Wybierz auto
040973994
Wymiary radiatora: 160 x 178 x 26 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
270,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
270,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR608007
Ciężar [kg]: 0.611
Wymiary radiatora: 180 x 187 x 35 mm
Rozwiń więcej danych
78,74
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
78,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040970228
Wymiary radiatora: 185 x 176 x 32 mm
Wersja: Valeo
Rozwiń więcej danych
137,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
137,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044654271
Ograniczenia producenta: Valeo
Grubość [mm]: 32
Rozwiń więcej danych
119,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe VW BEETLE. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu VW BEETLE jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie VW BEETLE jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.