6 produktów
Wybierz auto
MAX276005
Oznaczenie kontrolne: E9-103r
Tylko w połączeniu z: Fk11054, pp11054a, pp11054b
Rozwiń więcej danych
962,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
962,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFAU004
Jakość: Cordierite
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
1 226,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 226,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFAU000
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego: 1
1 081,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 081,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010033
1 108,68
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 108,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX276001
Tylko w połączeniu z: Fk11032
Materiał: Kordieryt
Rozwiń więcej danych
689,50
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
689,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010001
760,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
760,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu AUDI A4 odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód AUDI A4 z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie AUDI A4 konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.