7 produktów
Wybierz auto
Producenci
Długość [mm]: 529, 562
Ciężar [kg]: 0.14
Rozwiń więcej danych
268,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
268,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010014
855,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
855,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010015
1 235,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
1 235,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
860,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
860,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFFR002
Ograniczenia producenta: Motorcraft
Gruntownie wyremontowany: 1
865,62
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
865,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFFR000
Typ katalizatora: Z katalizatoremdiesel (oxi-kat)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
1 255,78
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
1 255,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 683, 704
Ciężar [kg]: 0.227
Rozwiń więcej danych
335,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
335,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu FORD FOCUS II odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód FORD FOCUS II z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie FORD FOCUS II konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.