7 produktów
Wybierz auto
Tryb pracy: Elektryczny
725,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
725,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość biegunów: 2
316,17
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
316,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
852,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
852,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wersja: Oe
507,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
507,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wersja: Oe
353,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wersja: Am
766,27
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
766,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Jakość: Equivalent
760,69
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
760,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu FORD FOCUS III odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód FORD FOCUS III z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie FORD FOCUS III konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.