Powiadom mnie o dostępności

Filtry cząstek stałych DPF do RENAULT

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Filtr cząstek stałych MAXGEAR 27-6060

Materiał: Kordieryt

724,23

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.04

724,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Filtr cząstek stałych NTY DPF-NS-002

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi

Materiał filtra sadzy / cząstek stałych: Kordieryt

1 166,42

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pt. 18.04

U ciebie: pt. 18.04

1 166,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Filtr cząstek stałych NTY DPF-RE-002

Jakość: Cordierite

Długość [mm]: 730

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

858,93

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pt. 18.04

U ciebie: pt. 18.04

858,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Filtr cząstek stałych NTY DPF-RE-000

Średnica [mm]: 50

Typ katalizatora: Z katalizatoremdiesel (oxi-kat)

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 390,54

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pt. 18.04

U ciebie: pt. 18.04

1 390,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Filtr cząstek stałych w samochodzie RENAULT – dla zachowania normy emisji spalin

Filtr cząstek stałych do samochodu RENAULT odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.

Wypalanie filtra DPF w samochodzie RENAULT

Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód RENAULT z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.

Wymiana filtra cząstek stałych w samochodzie RENAULT

Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie RENAULT konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.