8 produktów
Wybierz auto
17,40
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
17,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0418460048P
29,25
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
29,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GLAX5967301
49,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041713185100
49,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
14,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
14,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041713140600
Grubość [mm]: 2
Długość [mm]: 255
Rozwiń więcej danych
30,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
30,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340715418100
42,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
42,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
34,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
34,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie DAEWOO MATIZ kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach DAEWOO MATIZ pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie DAEWOO MATIZ może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.