7 produktów
Wybierz auto
17,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
17,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
15,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
15,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO70U0012OYO
15,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
15,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO70U0005OYO
12,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
12,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041713140600
Grubość [mm]: 2
Długość [mm]: 255
Rozwiń więcej danych
34,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
34,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340715418100
44,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
44,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
43,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
43,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie DAEWOO MATIZ Matiz I kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach DAEWOO MATIZ Matiz I pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie DAEWOO MATIZ Matiz I może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.