Defekt uszczelniacza wału korbowego jest jednym z poważniejszych powodów wycieków oleju silnikowego. Zużyty simering wału korbowego może powodować obfite wycieki oleju silnikowego, które są niezwykle groźne dla jednostki napędowej i jej osprzętu. Warto przypomnieć, że wał korbowy jest uszczelniony z dwóch stron. Od strony skrzyni biegów, w miejscu mocowania koła zamachowego i od strony napędu paska lub łańcucha rozrządu. Należy pamiętać, że od strony rozrządu montowany jest też napęd paska wieloklinowego, który zasila szereg urządzeń dodatkowych.
Jako najczęstsze problemy z uszczelnieniem wału wymienia się zużycie się uszczelniaczy. Simeringi wału korbowego to elementy wykonane z odpornego tworzywa, ale nawet one mają ograniczoną trwałość. Na przyspieszenie starzenia się uszczelniaczy wpływ ma szereg czynników, takich jak: kontakt z olejem i innymi cieczami, duże i gwałtowne wahania temperatury czy uszkodzenia mechaniczne wynikające z błędów podczas napraw lub kolizji. Wymiana uszczelniacza wału korbowego jest zadaniem stosunkowo trudnym i czasochłonnym. Mając to na uwadze, warto kupować simeringi dobrej jakości, aby nie narażać się na potrzebę ponownej ingerencji w uszczelnienie wału i współpracujące z nim podzespoły. Kupując uszczelniacz wału korbowego dobrym wyborem będą produkty Ajusa, Corteco, Elring, Febi Bilstein czy Victor Reinz.
Zastosowanie dobrej jakości uszczelniaczy na wale korbowym to nie tylko gwarancja usunięcia wycieku oleju. To także zabezpieczenie układu rozrządu, co ma kolosalne znaczenie szczególnie w przypadku jednostek napędowych wyposażonych w rozrządy z napędem pasowym. Defekt uszczelniacza wału korbowego po stronie rozrządu powoduje zanieczyszczenie paska zębatego i wieloklinowego, co ma destrukcyjny wpływ na ich trwałość. Ponadto, warto mieć na uwadze, że wymiana uszczelniacza po stronie rozrządu wymusza demontaż rozrządu. W takich okolicznościach co do zasady elementu zużywające się powinny zostać wymienione na nowe. Dodatkowe koszty pociąga za sobą także eksploatacja samochodu z wyciekiem z wału korbowego po stronie skrzyni biegów. Zazwyczaj prowadzi do zanieczyszczenia sprzęgła olejem, co przyspiesza jego zużycie i uniemożliwia skuteczne przenoszenie napędu. Wymiana uszczelniacza wału w niektórych samochodach wymusza niemal kompletny demontaż silnika, a często także dodatkowe koszty związane z wymianą uszkodzonych przez olej elementów sprzęgła.
2971 produktów
Wybierz auto