Wybierz auto
Popularne Kategorie
Model został wprowadzony na rynek w 2000 roku. Od tego momentu produkowany jest przez ponad pełną dekadę. Alfa Romeo 147 to auto klasy średniej, które zaoferowało kierowcom satysfakcjonujące wrażenia płynące z jazdy, a także garść rozwiązań niedostępnych ówcześnie w tym standardzie. Oryginalne części do Alfa Romeo 147 zaskakiwały wytrzymałością i niezawodnością, a także zdecydowanie wyróżniały się w segmencie C. Niepowtarzalny styl nadwozia, a także unikalny model prowadzenia pojazdu sprawiły, że 147 otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Car of The Year 2001. Model zajął pierwsze miejsce i nawet obecnie uznawany jest za jeden z lepszych pojazdów, który wyszedł z linii montażowych producenta.
Model 147 wykorzystywał na początku płytę podłogową z wersji 156 i zastąpił w ten sposób 145 oraz 146 Alfy Romeo. Części wykorzystane w produkcji oprócz rewelacyjnego i stylowego wyglądu stanowią od początku gwarancję niezapomnianych wrażeń płynących z każdego pokonanego kilometra. Auto początkowo powstawało wyłącznie w wersji 3-drzwiowej, jednak zaraz rozpoczęciu dystrybucji zaprezentowano model z ukrytymi w słupkach klamkami. W takim wariancie Alfa Romeo 147 mogła konkurować bez problemu z Audi A3, Toyota Corolla, Oplem Astrą, Renault Megane czy Ford Focusem.
Ze względu na doskonałe wyważenie konstrukcji, a także układ zawieszenia, który zapewnia niesamowitą stabilność w czasie podróży. Oryginalne części Alfa Romeo 147 przez kilka lat po debiucie modelu stanowiły wzór dla innych producentów segmentu średniego. Ponadto samochód wykorzystywał silniki wysokoprężne oraz benzynowe. Motor o pojemności 1,6 l i mocy 105 lub 120 KM to napęd, który przez wiele lat był standardem w tym przedziale cenowym. Z kolei dla miłośników sportowych wrażeń Alfa Romeo przygotowała coś absolutnie rewelacyjnego - GTA z 3,2-litrowym V6 o mocy 250 KM. 100 km/h w 6,3 sekundy i prędkość maksymalna do 250 km/h było prawdziwą gratką dla entuzjastów motoryzacji.
Nadal jest to jedna z ciekawszych możliwości dostępnych na rynku wtórnym. Samochód jest bardzo dobrym rozwiązaniem w segmencie C i stanowi nadal jeden z częstszych wyborów. Bardzo dużym atutem jest szeroko dostępnym serwis obecny w zasadzie w każdym regionie świata. Ponadto części do Alfa Romeo 147 nie należą do najdroższych, a zamienniki można znaleźć w dość przystępnych cenach. Oznacza to w zasadzie jedno - Alfa Romeo w tym wariancie jest tanim w eksploatacji pojazdem, który oferuje wiele w zamian. Czy warto więc zdecydować się na jej zakup? Zdecydowanie!