Francuskie auto z segmentu D. Stanowi odpowiedź na popularnego wówczas Citroena C5 oraz obiecującą Renault Lagunę. Peugeot 407 to standard dla tej części kierowców, którzy obawiają się awarii hydropneumatycznego często występującego przy C5. W zasadzie jest to standardowy reprezentant w klasie średniej. Zapewnia atrakcyjny design, dobre osiągi, które stają się podstawą wygodnego modelu jazdy. Wyróżniają się przy tym jednak bardzo dobrą odpornością na awarię i nie wymagają zbytniej troski. Jednak po latach regularnego użytku katalog części w przypadku Peugeota 307 może niestety, ale okazywać się od czasu do czasu potrzebny. Tutaj jednak nie należy się nastawiać zbyt negatywnie, gdyż koszty napraw jak na starsze auto wypadają bardzo korzystnie.
Czy obecnie decyzja o nabyciu tego auta z rynku wtórnego ma sens? Tak, gdyż wśród wersji europejskich dominują bardzo dobre wersje wysokoprężne. Bardzo popularne są również oszczędne w spalania standardowe benzyniaki oraz modele z bazowo zamontowanym dieslem. Trudno będzie dowiedzieć się jednak ile poszczególny napęd ma kilometrów na stanie, gdyż rynek wtórny akurat w przypadku aut francuskich rządzi się naprawdę specyficznymi prawami.
Co najmniej 10 letnia używka w dobrym stanie
Jeśli nie przykładasz wagi do uniwersalności designu, to najtańsze sztuki Peugeota 407 dostępne są już od 5 000 zł. Czy to dużo? Nie, ale wtedy trzeba liczyć się z kosztami nowych części do samochodu. Jeśli jednak przeznaczymy co najmniej 10 000 zł, to otwiera nam się możliwość zakupu dobrze zachowanego modelu, który może służyć nam regularnie jeszcze przez kilka dobrych lat. Najdroższe standardy wycenione są natomiast na prawie 21 000 zł. Najbardziej ryzykowną inwestycją są sztuki sprowadzane bezpośrednio z Francji. Dlaczego? Większość niestety charakteryzuje powypadkowa przeszłość, a szczególności modele z okolic pod Paryżem mogą nosić znamiona zarysowań oraz uszkodzenia zderzaków. Oprócz tego cofanie liczników w przypadku typowo sprowadzanych z Francji aut jest wręcz nagminna.
Minimalistyczne wnętrze wyróżniające się nawet w tanim standardzie
Zdecydowanie nie można pochwalić Peugeota 407 za dobrą jakość materiałów wyposażenia i części plastikowych. Z góry należy zaznaczyć, że są one raczej bardzo przeciętne i nie zawsze są satysfakcjonujące nawet pod kątem dopasowania do siebie niektórych elementów. Fotele obszyte są przyjemnym w dotyku materiałem i siedzi się w nich wygodnie. Jednak z reguły ulegają bardzo szybkiej eksploatacji i po prostu nie prezentują się zbyt dobrze. Z tyłu niestety, ale z pewnością doskwierać może mała przestrzeń, niezbyt komfortowa dla osób wyższych.