Wybierz auto
Popularne Kategorie
S40 to nieprodukowany już model Volvo, należący do klasy średniej. Model powstał na płycie podłogowej Mitsubishi Carisma. Pierwsza generacja Volvo S40 powstawała w latach 1995-2004. Model wyznaczał nowy kierunek, w którym podążała marka – mniej ostrych kształtów, a zdecydowanie więcej opływowości i lekkości formy. Aby zachować ten stan rzeczy należy stosować podczas okresowych serwisów Volvo S40 części wysokiej jakości. .
O ile pierwsza wersja Volvo S40 pod względem detali nawiązywała jeszcze w pewnym stopniu do charakterystycznych linii Volvo z lat 80-90., już wersja II – produkowana w latach 2004-2012 – jest diametralnie inna. Opływowa, zaokrąglona, zdecydowanie zbliżona bardziej do aut azjatyckich niż surowych kształtów ze Skandynawii. W ten sposób Volvo S40 kontynuowało nową drogę dla koncernu – wyraźną zmianę wyglądu i bardziej opływową linię.
Model ten uchodzi za bardzo udaną konstrukcję koncernu. Sprzyja temu spora bezawaryjność. Testy branżowe pokazują, że samochód należy do szczególnie trwałych. Został zaprojektowany tak, by optymalnie regulować pracę zawieszenia i zniwelować efekty działania nierówności. Jednak nawet trwałe zawieszenie Volvo S40 poddaje się z czasem jakości polskich dróg i z pewnością przy większych przebiegach konieczna będzie wymiana łączników stabilizatora czy łożysk kół. Dlatego kupując części zamienne do Volvo S40 warto postawić na ofertę renomowanych producentów.
Należy jednak pamiętać, że o ile druga generacja S40 nie budzi większych wątpliwości w kontekście trwałości materiałów, to pierwsza wersja modelu – egzemplarze z końca lat 90. i początku nowego wieku – były nieco inne. Dość częstym elementem podlegającym wymianie okazują się tuleje wahaczy. W starszych modelach zastrzeżenia dotyczą też trwałości elementów plastikowych. Dopiero w późniejszym etapie dopracowano te elementy. Dlatego, aby części zamienne do Volvo S40 nie były zbyt częstym wydatkiem, warto wybierać samochody z późniejszych lat produkcji.