🔥 -5% na części układu zawieszenia! Kod: WAHACZE5

Powiadom mnie o dostępności

Oleje silnikowe do RENAULT MEGANE III

5 produktów

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
142,40 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
39,22 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
120,36 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
225,93 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
51,81 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Części zamienne do RENAULT

Olej silnikowy do samochodu RENAULT MEGANE III – dla sprawnej pracy jednostki napędowej

Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu RENAULT MEGANE III może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.

Jak wybrać olej do silnika samochodu RENAULT MEGANE III?

Dobór oleju silnikowego do samochodu RENAULT MEGANE III należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.

RENAULT MEGANE III – czym grozi zaniedbanie wymiany oleju?

Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.