5 produktów
Wybierz auto
042893115
77,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
77,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396AS10170
Ilość podłączonych styków: 2
99,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
99,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.04
Ilość połączeń: 2
Rozwiń więcej danych
79,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
79,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510240171
48,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
48,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957115
79,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
79,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie FORD KA III powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie FORD KA III, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów FORD KA III. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach FORD KA III jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.