18 produktów
Wybierz auto
Nr art: 046360160
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VDOS107646001Z
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYESSVW000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR550777A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12009015
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550106A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05261957045
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046360126
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 042893144
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396AS10190
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396AS10169
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB103677
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP110661
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA87530
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL6PG009108561
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03540261231146
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510240172
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG064836031010
Dostawa na środę, 3 lipca
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie SEAT CORDOBA II powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie SEAT CORDOBA II, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów SEAT CORDOBA II. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach SEAT CORDOBA II jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.