61 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510210216
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV104
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX210010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396PS10146
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550132A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550085A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAG215810011100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYECMAU002
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS026123203B
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12008020
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NGK95912
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0428103264
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG1117701400
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL6PP358152161
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396PS10117
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0338718222200
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERR550752A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAG215810010600
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEY1148120008
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR550570A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak SEAT CORDOBA II. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie SEAT CORDOBA II, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.