Powiadom mnie o dostępności

Kolektory ssące do FORD KUGA I

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: DRMDRM16911

DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM16911

580,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Kolektor ssący w aucie FORD KUGA I

Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie FORD KUGA I. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, FORD KUGA I może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.

FORD KUGA I – jakie są rodzaje kolektorów dolotowych?

Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się FORD KUGA I, i znajdź odpowiedni produkt.

Jak działa kolektor ssący i kiedy widać jego usterkę w samochodzie FORD KUGA I?

Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu FORD KUGA I może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie FORD KUGA I. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.