12 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0401100067
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP600799
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADT37351
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040130669
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040131006
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040149728
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040149733
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040139474
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040128720
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: DAYTCH1035
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: INA553018710
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SWA99130669
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Łańcuch rozrządu w aucie TOYOTA AVENSIS odpowiada za sterowanie powietrzem dostarczanym do cylindrów, a także usuwanie z nich spalin, które gromadzą się po zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej. Element ten współpracuje z częściami takimi jak wałki rozrządu, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe. To bardzo ważny komponent układu rozrządu – aby zapewnić jego poprawną pracę, stosuje się także elementy prowadzące, nazywane ślizgami. Ważny jest również napinacz, który niweluje zmiany związane z rozciągnięciem się łańcucha.
Pierwsze objawy awarii łańcucha rozrządu w pojeździe TOYOTA AVENSIS dostrzec może każdy kierowca. Najpopularniejsze symptomy, których nie powinno się ignorować, to przede wszystkim głośna praca rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika, charakterystyczne „terkotanie”, którego częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika oraz utrata mocy. Kolejny objaw to zwiększone spalanie jednostki napędowej, jak również zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej samochodu.
Łańcuch rozrządu to bardzo ważny element, który jest niezbędny do prawidłowej pracy auta TOYOTA AVENSIS. Zadbanie o jego sprawność i żywotność jest zatem kluczowe dla sprawnej jazdy. Jednym z najważniejszych czynników jest stosowanie oleju silnikowego wysokiej jakości, którego gęstość i inne parametry będą dostosowane do zaleceń producenta samochodu. Warto również pamiętać o dostatecznie częstej wymianie oleju i szybkiej reakcji na jakiekolwiek ubytki, a także unikaniu dynamicznej jazdy przy nierozgrzanym silniku.