67 produktów
Wybierz auto
      
    
  ELR148900
33,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
33,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  ELR285440
32,73
zł/szt.
Kraków: pt. 07.11
U ciebie: pt. 07.11
32,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  FEB49530
Ciężar [kg]: 0.1
Zdjęcie producenta: 1
130,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
130,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  327,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
327,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
      
    
  MAX180633
Dla numeru oe: 06c 103 217 h
108,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
108,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  MAX181083
Ciężar [kg]: 0.205
Szerokość opakowania [cm]: 26.6
Rozwiń więcej danych
121,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
121,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  TOP119280
Strona zabudowy: Góra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
142,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
142,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  TOP114920
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
59,84
zł/szt.
Kraków: pt. 07.11
U ciebie: pt. 07.11
59,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  MET2385136
Strona zabudowy: Głowica cylindra
266,64
zł/szt.
Kraków: pt. 07.11
U ciebie: pt. 07.11
266,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
      
    
  VAIV103505
423,73
zł/szt.
Kraków: pt. 07.11
U ciebie: pt. 07.11
423,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
    
  ABA003028011
Numer komponentu: 003-028-011
31,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
31,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  ABA003028007
Alternatywny zestaw naprawczy: 2 elements
Jednostka ilości: Komplet
190,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
190,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  ABA003028008
Materiał: Tworzywo sztuczne
55,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
55,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  ABA003028010
Numer komponentu: 003-028-010
130,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
130,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  ABA053028071
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
139,30
zł/szt.
Kraków: pt. 07.11
U ciebie: pt. 07.11
139,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  VAIV103503
222,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
222,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
88,27
zł/szt.
Kraków: pt. 07.11
U ciebie: pt. 07.11
88,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  MCA35117
Ciężar [kg]: 0.118
80,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
80,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
    
  0479113634
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
52,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
52,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
      
    
  GATEMH942
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
103,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.11
103,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D3 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D3 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie AUDI A8 D3 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D3 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie AUDI A8 D3 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu AUDI A8 D3 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu AUDI A8 D3 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie AUDI A8 D3 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie AUDI A8 D3 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D3, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.