50 produktów
Wybierz auto
0341789960
Strona zabudowy: Po stronie silnika
27,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
27,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479117164
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
72,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
72,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR886660
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju
Materiał: Fpm (fluor-kauczuk)
46,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1112002500
189,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
189,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0909
49,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR964170
Dla numeru oe: 06e 103 547, 06e 103 547 a, 06e 103 547 e, 06e 103 547 f, 06e 103 547 g, 06e 103 547 h, 06e 103 547 p, 06e 103 547 r, 06e 103 547 s, 958 101 247 00, 958 101 247 01, 958 101 247 02, 958 101 247 03, 958 101 247 04
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
33,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
33,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI223579
Dla numeru oe: 06j103221a
63,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
63,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJK11786801
327,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11031807601
126,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
126,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEA91672
Dla numeru oe: 06h 103 495 ae
179,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
179,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV105793
Uwzględnić informację serwisową: 1
728,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
728,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJK11788701
214,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
214,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSEPVW007
Dla numeru oe: 06h 103 495 ae
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
100,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
100,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV089
Ciężar [kg]: 0.19
108,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
108,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA003028012
Strona zabudowy: Blok silnika
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
242,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
242,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028098
Numer komponentu: 053-028-098
138,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
138,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR924136
Dla numeru oe: 06h 103 495 ae
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
91,43
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
91,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180637
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
108,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
108,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS23774
113,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
113,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV105456
123,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
123,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D4 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D4 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie AUDI A8 D4 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D4 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie AUDI A8 D4 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu AUDI A8 D4 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu AUDI A8 D4 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie AUDI A8 D4 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie AUDI A8 D4 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie AUDI A8 D4, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.